I fredags ägde mössprovningen rum på NTI Media. ABC-gruppen hade skickat två representanter som informerade oss om de olika mössalternativen, tillbehören m.m. Det verkade som om de flesta tagit till sig den information vi spridit och därmed dykt upp på den utsatta provningstiden.

För de som inte kom, kommer vi att ordna med ABC-gruppen så att de på något sätt får en mössa. Ingen ska behöva vara utan!

Lite informationsspridning

Skrivet 2010-09-20 @ 09:07:31
Förra veckan hade vi ett möte med studentkåren på NTI EC, där vi diskuterade allt kring studenten. Vi kommer att ha regelbundna möten där stämmer av och jämför den information vi fått av våra arrangörer. Just nu känns det lite som om alla fått lite olika information sporadiskt, så vi kommer inom en snar framtid att boka in ett möte mellan våra studentkårer och arrangörerna för att kolla av så att vi alla "är på samma blad".
--
--
Dessutom hade vi i förra veckan ett möte med ABC-gruppen och Creative Student/ JJM på Valand, lokalen där balen kommer att gå av stapeln tisdagen den 24 maj. Vidare info gällande detta kommer senare.

Vår gemensamma tidsplan

Skrivet 2010-09-16 @ 10:36:26

Informationsspridning delux

Skrivet 2010-09-07 @ 18:03:29
Idag (tisdag) känns det som en småstart på projektarbetet. Visserligen har arbetet med studenten redan börjat i vintras, men idag har vi kommit in i informationsspridningen, då vi skrivit lappar med information gällande utprovningen av studentmössorna och satt upp dessa på både NTI Media & EC. Fredagen den 24 september kommer ABC-gruppen till skolan för att mäta huvudomkretsen på alla 3:or, så det är extremt viktigt att vi får ut denna information så tidigt som möjligt så att ingen riskerar att missa detta evenemang. ABC-gruppen kommer att ge oss större affischer om mössprovningen, men vi kände som sagt att det var bäst att sprida budskapet redan nu.

Dessutom har vi under dagen hunnit starta en gemensam blogg och mail, startat en Facebook-grupp för alla 3:or och spridit mössprovningen som ett evenemang via denna grupp. Nu känns det som om ingen kommer att missa fredagen den 24 september!

Vi har hittills inte haft ett möte med varken Michael Jidhed eller ABC-gruppen, men de har under dagen försökt att kontakta oss, så vi kommer att träffas inom kort.


Länkar:
www.studentennti.blogg.se

www.facebook.com/group.php?gid=145132108856942&v=wall&ref=ts








Projektplan

Skrivet 2010-09-06 @ 08:52:22

Projektets namn:  Student 2011

Projektgruppen: Cecilia Stridsberg, Martina Davitkova, Marielle Öst

Handledare: Anna Öman, Eva Petersén

Bakgrund: Vi valde att "ta hand om" studenten, då vi pratat med förra årets anordnare Linda Herrman om hur det var att vara ansvarig för allt rörande studenten. Hon förklarade att det var tidskrävande och krävde att man lade mycket mer än projektets 100 timmar på planering, möten osv. Hennes första tips var att ha studenten som projektarbete, då det är så pass tidskrävande att man inte skulle hinna ha hand om både studenten, samtidigt som man ska genomföra ett projektarbete.




Syfte, mål och problemformulering
Problemet som vi har framför oss är att vi ska planera och genomföra allt kring studenten för alla 3:or på både NTI Media och NTI EC. Projektet genomförs då någon måste ha hand om studenten. Detta innebär arrangemang av studentmössor, årsbok, bal, studentfest och flak. Vad som även ingår är design av affischer, biljetter och vidarebefodring av viktig information till involverade personer (dvs. alla 3:or). Då vi även har hand om NTI EC, kommer vi att ha ett samarbete med dem och ha en öppen kommunikation oss emellan.

Syftet är att vi ska lära oss hur man tar en idé och utför det som krävs för att nå fram till vårt önskade resultat, genom planering och ta kontakt med ABC-gruppen.

Genomförande:
Det finns ingen specifik metod, men vi kommer att arbeta oss fram genom möten med ABC-gruppen och Michael Jihed, samt genom att prata med elever på båda skolorna och ta vara på deras önskemål. Det gäller att vi tar vara på våra kontakter, som är väl insatta inom området och lyssnar på deras råd om stegen som ska genomföras för att nå till vårt mål. Den information vi behöver, kommer att komma ifrån dessa personer.

Denna uppgift är alldeles för stor för att klara på egen hand, då det är så mycket att hålla reda på. Det är ca 160 personer som vi ska ordna student för, så det känns som en självklar gruppuppgift. Vi kommer att dela upp alla moment, så att vi tre har olika ansvarsområden, dock kommer vi arbeta med allt tillsammans så att det inte uppstår någon förvirring eller att vi glömmer något.

Form för presentation
Vår redovisning kommer att innebära hela studentdagen, dvs. den 1 juni. Presentationen kommer att ske i form av biljettförsäljning till balen och studentfesten, balen, studentfesten samt flaken och mössorna som bärs under denna dag.

Resurser
Hittills är det svårt att säga exakt vilka kostnader som krävs för projektets genomförande. Detta kan variera beroende på var man vill ha festen, hur man vill ha flaket och liknande.